Главная » 2009 » Ноябрь » 4 » Чи зможуть американські політичні консультанти вплинути на українських виборців?
14:11
Чи зможуть американські політичні консультанти вплинути на українських виборців?
ЮляЗакордон їм допоможе? Українські політики при проведенні передвиборчих кампаній все частіше вдаються до послуг іноземних політичних консультантів. Раніше це були переважно росіяни, сьогодні ж часто можна зустріти і американців. Юлію Тимошенко консультує фірма, яка забезпечила успіх кампанії Барака Обами – пише Девід Стерн у статті для американського інтернет-видання GlobalPost.

AKPD консультує честолюбну кандидатку в президенти Юлію Тимошенко


Слогани – змістовні, сильні і прості, оформлені лише чорними і червоними літерами на білому тлі, – вперше з’явилися влітку, а зараз вони прикрашають вуличні банери, біґборди і плакати по всій країні.

«Вони розмовляють, вона – працює».

Або: «Вони обіцяють, вона – працює».

Або: «Вони зраджують, вона – працює».

Без зайвих пояснень відразу ставало зрозуміло, хто мається на увазі. «Вона» – це Юлія Тимошенко, прем’єр-міністр із золотою косою, яка зараз змагається за президентство. «Вони» – це всі інші кандидати-чоловіки, яким вона протистоїть, і їхнє політичне оточення, якщо навіть взагалі не весь політичний істеблішмент.

Меседжі – правдиві чи ні – привернули увагу людей. Чи матимуть вони успіх – інше питання. На Тимошенко чекає вкрай складна боротьба.

Хоча на позаминулих вихідних десятки тисяч людей прийшли на Майдан Незалежності в Києві, щоб стати свідками офіційного початку її кампанії, згідно з останнім опитуванням громадської думки Тимошенко відстає від свого головного супротивника Віктора Януковчиа на 11% – 26,8% проти 15,6%.

Однак рекламна кампанія прем’єр-міністра показна з іншої причини: це результат порад фірми з політичного консалтингу AKPD Message and Media, яка керувала кампанією, що призвела до тріумфального входження Барака Обаму в Білий дім – хоча й залишається невідомим, наскільки вагомою була їхня участь в перемозі.

За словами керівника AKPD Ларрі Ґрізолано, компанію найняли для консультацій, а не для проведення кампанії. «Шість чи сім чоловік» працюють над різними напрямами кампанії Тимошенко, включаючи опитування громадської думки, розробку стратегії і слоганів. Над кампанією постійно працюють досвідчений фахівець в сфері опитувань громадської думки Джон Анзалоун і Джефф Лінк, який вже тривалий час консультує Демократичну партію і керує власною фірмою Link Strategies.

«Ми всього лиш невелика частина великого табору – ми не керуємо кампанією», – заявив Ґрізолано телефоном з головного офісу AKPD в Чикаго, додавши, що він регулярно їздить в Україну, а останній раз побував там «два чи три тижні тому». Ґрізолано відмовився повідомити, скільки його фірма отримує за консультації українському прем’єр-міністру.

Тимошенко доповнює довгий список українських політиків, які скористалися допомогою найманих іноземних експертів. Росіяни регулярно працюють консультантами під час багатьох кампаній; наприклад, за повідомленнями української преси, два роки тому Тимошенко консультував видатний російський експерт з проведення кампаній Алєксєй Ситніков.

Не можна не помітити і великої кількості американців, які приїжджають в Україну. Президент Віктор Ющенко найняв радників, близьких до колишнього президента Білла Клінтона, а Віктор Янукович привернув до себе увагу ЗМІ по обидва боки Атлантичного океану, найнявши Пола Манафорта з фірми Davis Manafort and Freedman, яка консультувала Джона МакКейна на останніх президентських виборах в США.

Тим не менше, питання дуже делікатне. Представники кампаній Тимошенко і Януковича категорично відмовилися обговорювати роль іноземних консультантів. В офісі Пола Манафорта в Александрії, штат Вірджинія, теж не відповідали на телефонні дзвінки.

Представники компанії AKPD спілкуються з пресою, однак її участь в кампанії в Україні все ж таки викликала здивування. Майкл Ізікофф, репортер, що займається розслідуваннями в часописі Newsweek, поставив питання, чи участь фірми не суперечить позиції Обами проти занадто великого впливу лобістів зі зв’язками за кордоном і чи не є це спробою Тимошенко зміцнити зв’язки з адміністрацією Обами.

Девід Аксельрод, «архітектор» передвиборчої кампанії Обами і засновник фірми AKPD, залишив посаду в фірмі задля роботи в Білому домі; проте його син Майкл проводжує працювати в фірмі. Окрім того, Ґрізолано підтвердив, що AKPD винна старшому Аксельроду 2 млн. доларів, які повинні бути сплачені поетапно впродовж наступних чотирьох років.

Однак Ґрізолано відкинув звинувачення в тому, що нинішня поведінка AKPD – аналогічна тій, за яку критикували Манафорта і його партнера Ріка Девіса (який також працював з українським сталеливарним мільярдером Віктором Пінчуком). Девіс і Манафорт працювали як лобісти, стверджує він; його ж компанія є лише консультантом кампанії.


Та все ж залишається питання – чи зможе AKPD перенести частину магії, кампанії Барака Обами на настільки відмінну – і дисфункціональну – країну, як Україна. Офіційна президентська кампанія в Україні розпочалася лише трохи більше тижня назад, а вже почалося поливання брудом.

Хоча подробиці до цього часу ще остаточно не з‘ясовані, членів політичного блоку Тимошенко звинувачують в причетності до скандалу з розбещення дітей. По мірі розгортання передвиборчої кампанії – а перший тур виборів призначено на 17 січня – звинувачення, очевидно, стануть тільки гіршими. Невідомо, чи зможе відома своєю дисциплінованістю машина з проведення кампанії фірми AKPD не загрузнути в багнюці української політики.

Тепер на рекламних плакатах просто написано: «Вона – це Україна».


Оригiнал матерiалу:
http://www.globalpost.com/dispatch/ukraine/091030/akpd-consulting…
Категория: політика | Просмотров: 581 | Добавил: foto-uzh | Теги: Україна, вибори Президента, політтехнологи, Вплив, США | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]